الگوریتم گوگل مدام در حال بروزرسانی است. این بروزرسانی به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه می باشد که گاهی به صورت جزئی است و گاهی هم به صورت هسته ای.

در مارس 2019 بروزرسانی کسترده ای از سمت گوگل صورت گرفت که نظریه های بسیاری را به خود اختصاص داد.

برخی این بروزرسانی را فلوریدا 2 (florida 2) و برخی هم آن را الگوریتم مارس 2019 می نامند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تغییرات الگوریتم 12 مارس در گوگل و تاثیرات آن در 

سئو سایت بپردازیم.

الگوریتم گوگل در مارس 2019

در 12 مارس 2019 گوگل توییت زیر را منتشر کرد و به صورت رسمی بروزرسانی هسته ی خود را تایید کرد.

الگوریتم گوگل در مارس 2019

بنابر گفته ی خود گوگل :

این هفته ما یک آپدیت گسترده برای الگوریتم هسته ای منتشر کردیم؛ همانطور که چندبار در سال این کار را انجام می دهیم. راهنمایی ما در مورد چنین آپدیت هایی همان مواردی است که قبلا گفته ایم. برای اطلاعات بیشتر می توانید سایر توئیت های ما در این مورد را ببینید.

هرچند این تغییرات از چند روز قبل در تاریخ های 22 و 27 فوریه و 4 مارس آغاز شده بود که در 12  مارس به اوج خود رسید. بنابر گفته های کارشناسان گوگل آپدیت های بزرگتری قبلا ارائه شده اند اما نمی توان این آپدیت را در گروه بزرگترین بروزرسانی های گوگل دانست.

این بروزرسانی به منظور بهبود مشکلاتی بود که از الگوریتم قبل به وجود آمده بود، صورت گرفته است.

چند ماه قبل، در اگوست 2018 گوگل از الگوریتم مدیک رونمایی کرد که تمرکز آن بر روی سایت های پزشکی و سلامت بود اما به نظر می رسد که الگوریتم 2 florida بر تمامی سایت های اینترنتی تاثیر گذاشته است.

حتما بخوانید: 

الگوریتم مدیک medic گوگل در سال 2018

تغییرات آپدیت گوگل در مارس 2019

الگوریتم گوگل در مارس 2019

بررسی هایی که از تغییرات آپدیت گوگل در مارس 2019 تا به امروز صورت گرفته شامل نتایج زیر شده است. البته این موارد به صورت تجربی است و هنوز به صورت رسمی تایید نشده هستند:

  • تغییر در رتبه ها و بازدید سایت که بیشتر با افت مواجه شده اند.
  • این بروزرسانی مربوط به زبان و مکان خاصی نمی باشد.
  • درک گوگل از عبارات در مفهوم جمله تغییر کرده است حتی به هم خانواده ها  و کلمات مشابه هم اهمیت می دهد.
  • کیفیت لینک سازی خارجی اهمیت پیدا کرده است.
  • رتبه بندی در عبارات کوتاه تغییر کرده است.

حتما بخوانید: 

تاثیر بک لینک در سئو و بازاریابی آنلاین

سئو با الگوریتم فلوریدا 2

همیشه پس از بروزرسانی های گوگل به مدت 1 ماه صبر کنید تا از تغییرات صورت گرفته مطمئن شوید و به قدرت تحلیل و تصمیم گیری خود آسیب وارد نکنید.

بهترین راه برای سئو با الگوریتم فلوریدا 2، تا زمانی که گوگل تغییرات بروزرسانی خود را تایید کند تمرکز بر روی محتواست. در این مدت شما می توانید به تولید محتوای بکر ادامه بدهید و محتواهای قبلی خود را در صورت نیاز به روزرسانی کنید.

لازم به ذکر است که این بار در حین نوشتن حتما به چگالی کلمات کلیدی خود و استفاده از واژه های هم معنی ای که به کلید واژه ی شما مربوط می شوند بیشتر دقت کنید.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها